Satiksmes un komunikāciju ministrija, gatavojoties uzlikt lielāku ceļu nodokli, aizmirst par lauksaimniecības stimuliem
Valdība atbalsta Satiksmes un komunikāciju ministrijas priekšlikumu paplašināt ar nodokli apliekamo ceļu sarakstu, iekļaujot tajā 21 ceļa posmu pasažieru un kravas transportlīdzekļiem, bet ierosina paredzēt ceļa nodevas atvieglojumus lauksaimniecībā izmantojamiem transportlīdzekļiem.
Šādu lēmumu valdība pieņēma šīs nedēļas sēdē
.
„Lietuvā ir vairāk nekā 2 miljoni automašīnu, un pēdējos gados vieglo automašīnu skaits ir pieaudzis par aptuveni 3–4 procentiem, bet kravas automašīnu skaits - par aptuveni 4–6 procentiem. Kravu un pasažieru pārvadājumi ar autotransportu, kas COVID pandēmijas laikā samazinājās, pēdējos gados ir ievērojami pieauguši," apgalvo Satiksmes un sakaru ministrija.
Ministrija norādīja, ka, paplašinot valsts autoceļu tīklu, kas tiek aplikts ar nodokli par kravu pārvadājumiem, no šī nodokļa iekasētie līdzekļi tiks ieskaitīti valsts budžetā, lai palielinātu Autoceļu uzturēšanas un attīstības programmas (AAPP) finansējumu.Minētais rīkojuma projekts paredz palielināt šādu ar nodokli apliekamo autoceļu tīklu (aptuveni 1,7 tūkstoši km) ievērojami mazākā apjomā (1,15 tūkstoši km), nekā tas bija paredzēts iepriekšējā rīkojuma projekta redakcijā, kas paredzēja 21 ceļa posmu.
Ministrija prognozē, ka, stājoties spēkā šim dekrētam, 2025. gada pirmajos sešos mēnešos vieglo transportlīdzekļu (M2, M3) un kravas transportlīdzekļu (N1, N2 un N3) vadītāji valsts budžetā ceļu lietošanas maksājumos papildus samaksās aptuveni 3,5 miljonus eiro.
2023. gadā tas sasniegs 60,1 miljonu eiro, 2024. gadā - 67,8 miljonus eiro
.
Lai kontrolētu ceļu lietotāju nodevas samaksu, tiks uzstādīta satiksmes kontroles sistēma (kameras ar nepieciešamo infrastruktūru), kas izmaksās aptuveni 3,8 miljonus euro (bez PVN).
Ja dekrēta projekts tiks pieņemts, no šā gada 1. jūlija valsts autoceļu tīkla kopgarums, uz kuru attiecas ceļu lietošanas nodeva, būs 2,85 tūkstoši km.
