Pirmo reizi Klaipēdas ostā pa Nemunu nonāk labība

VVKD nuotr.

Ceturtdien Klaipēdas jūras ostā pa Nemunu ieradās pirmā barža ar lietuviešu graudu kravu eksportam. Ostas pārvalde plāno šādas regulāras kravas ar graudiem no Jūrmalas uz Klaipēdu veikt regulāri, izmantojot divus kuģus, kas katrs pārvadā 1300 tonnas graudu.

„Šie graudi ir jauna projekta sākums. Mēs saprotam, ka tas būs noteikts daudzums, 50 000, 60 000 tonnu graudu, kas ar baržām tiks nogādāti Klaipēdā. Tas ir jauns posms, tas ir projekts, kas ļauj domāt, ka nākotnē iekšējos ūdeņus arvien vairāk izmantos kravu pārvadāšanai no šīs Lietuvas daļas uz Klaipēdu“, –, – ceturtdien Klaipēdā žurnālistiem sacīja Klaipēdas ostas pārvaldes ģenerāldirektors Alģis Latakas.

„Lielu daļu kravas mēs varam nogādāt vienā reizē pa ūdensceļu līdz ostai, kur tālāk kravu var pārkraut uz lielākiem kuģiem, un šos kuģus var aizpeldēt uz to valsti, uz kuru kravu paredzēts nosūtīt,– viņš teica.

Ostas pārvalde aprēķinājusi, ka vienā reisā ar kuģi "Nemunas" tiks pārvadāts apmēram tāds pats daudzums graudu, kā ar 40–54 kravas automašīnām, un tas varētu samazināt kravas automašīnu plūsmu uz Klaipēdas ceļiem un ielām.

Vladimirs Vinokurovs, Iekšzemes ūdensceļu direkcijas vadītājs, sacīja, ka 1000 tonnu smagā graudu krava no Jūrmalas līdz Klaipēdai aizņēma aptuveni 16 stundas, bet turpmāk baržas ostu varētu sasniegt aptuveni 13 stundās, pat naktī.

Jums sacīja, ka ūdensceļš uz Nemuna ir piemērots šādām kravām, jo uz upes ir uzbūvētas 553 baržas, bet tas pilnībā tiks atbrīvots pēc dažiem gadiem.

„Strēles strādā ātrāk, nekā plānots, taču, lai pilnībā attīrītu ūdensceļu, vēl paies pāris gadi. Pēc tam mums vēl ir jāattīra gruži pie Krievijas robežas (...) un mēs nonāksim pie parametriem, kas ir piemēroti šim ceļam, un tad varēsim veikt iekraušanu ar pilnu jaudu," žurnālistiem sacīja V. Vinokurovs.

Grudus no ostas pārkraus Klaipēdas jūras kravu pārvadājumu uzņēmums „Bega“ uz lieltonnāžas kuģiem. Uzņēmuma izpilddirektors Laimonas Rimkus sacīja, ka uzņēmums jau divpadsmit gadus veic graudu iekraušanu no baržām, tāpēc tam nebūs jāveic papildu sagatavošanās darbi.

„Šī ir tipiska izkraušanas metode, un tā nav sarežģīta. Vienīgais, kas ir svarīgi, ir tas, ka baržai ir savs grafiks," žurnālistiem sacīja Rimkus.

L. Rimkus sacīja, ka uzņēmums aptuveni stundas laikā var izkraut 1000 tonnas graudu.

Andrjus Armonaitis, uzņēmuma „Linas agro“, kas Klaipēdas ostai piegādā pludinātos graudus, Klusās ostas Kravu ekspedīcijas un kuģu aģentēšanas departamenta direktors Andrijs Armonaitis sacīja, ka graudu transportēšana pa ūdeni ir ievērojami lētāka nekā pa sauszemi.

Viņš žurnālistiem sacīja, ka uzņēmuma mērķis ir katru gadu pa Nemuna upi nosūtīt aptuveni 30 000 tonnu graudu.

Lataks savukārt sacīja, ka nākotnē ūdensceļu varētu pagarināt līdz Jonavai, lai mēslojuma kravas no pilsētas varētu transportēt arī uz Klaipēdu.

Pirms, Lataks sacīja, grants no Jūrmalas tika transportēts ar baržām, un pēdējos gados pa Nemunu tika pārvadātas negabarīta kravas un konteineri, taču šādi braucieni nav bijuši regulāri.

Video