"Maxima grupas peļņa samazinājās par gandrīz 5%.
Baltijā lielākās mazumtirdzniecības grupas Maxima Group ieņēmumi pagājušajā gadā pieauga par 4,3 procentiem līdz vairāk nekā 6 miljardiem eiro, bet peļņa samazinājās par 4,9 procentiem.
Ienākumu pieaugums bija visstraujākais Polijā un Bulgārijā, kur veikalu paplašināšanās bija visstraujākā, ceturtdien paziņoja grupa, palielinoties par 8,7 procentiem līdz 1,890 miljardiem eiro Polijā un par 6,7 procentiem līdz 294 miljoniem eiro Bulgārijā.
Ienākumu pieaugums Lietuvā bija 3,1 procents, Latvijā - 2,6 procenti un Igaunijā - 0,9 procenti.
Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu Koncerna peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas (EBITDA) 2024. gadā bija par 4,9 procentiem mazāka - 455,6 miljoni eiro, savukārt rentabilitāte samazinājās par 0,7 procentpunktiem līdz 7,5 procentiem.
Grupas dati liecina, ka to galvenokārt noteica darbības izmaksu pieaugums, ko galvenokārt noteica lielākas algu izmaksas, jo īpaši Polijā.
Grupas kopējie e-komercijas ieņēmumi 2024. gadā sasniedza 160,5 miljonus eiro, kas ir par 6,3 % mazāk nekā iepriekšējā gadā, jo martā tika pārtraukta darbība Polijā, savukārt e-komercijas ieņēmumi Baltijas valstīs pieauga par 7 %.
Tika arī paziņots, ka grupas vienīgais akcionārs „Vilniaus prekyba“ ir apstiprinājis pagājušā gada konsolidētos finanšu pārskatus un peļņas sadales projektu, kurā dividendēm „Vilniaus prekyba“ ir paredzēti 106,3 miljoni eiro. 
„2024. gadā Koncerns turpināja īstenot stratēģiskos projektus un vairāk ieguldīja uzņēmējdarbības attīstībā. Tas ļāva mums ilgtspējīgi palielināt ieņēmumus un saglabāt savas pozīcijas Baltijas valstīs, Polijā un Bulgārijā, neraugoties uz pārtikas produktu inflācijas samazināšanos un konkurences saasināšanos. Pārtikas preču ķēžu ieņēmumi pieauga visos darbības tirgos, un efektivitātes pasākumi palīdzēja mazināt pieaugošo izmaksu ietekmi uz rentabilitāti, ziņojumā citēts „Maxima Grupas“ izpilddirektors Manfreds Dargužis.
Pagājušā gada beigās kopējais Grupas pārvaldīto veikalu skaits visās valstīs bija 1611, un visstraujāk paplašinājās Polijā, kur tika atvērti 36 jauni veikali, Bulgārijā, kur tika atvērti 13 jauni veikali, un Baltijas valstīs, kur tika atvērti seši jauni veikali.
Grupas ieguldījumi pamatlīdzekļos pagājušajā gadā bija par 21 miljonu eiro lielāki nekā gadu iepriekš un sasniedza 190 miljonus eiro, teikts paziņojumā.
Saskaņā ar uzņēmuma sniegto informāciju šo pieaugumu noteica ieguldījumi lielāku veikalu rekonstrukcijā, zemes iegādei un īpašumu iegādei, kuros jau darbojas veikali.
Pernai arī uzsāka 46 000 kvadrātmetru liela loģistikas centra Lietuvā būvniecību, kura kopējās investīcijas ir 70 miljoni eiro.
Grupa paziņoja, ka pagājušajā gadā tā saglabāja mērenu parāda līmeni, un konsolidētā neto parāda attiecība pret EBITDA 2024. gada beigās bija 2,3.
„Maxima Group“ pārvalda mazumtirdzniecības tīklus Baltijā, Polijā, Bulgārijā un interneta pārtikas preču veikalu Baltijas valstīs.
