Vai traktoram jābūt ievilktam? Konflikts uz Lietuvas ceļiem
"Reid Official" Kanālā izplatīts reāls gadījums izraisīja asas debates: lēni braucošs traktors veidoja sastrēgumu, aiz tā bija vairāk nekā 30 automašīnu. Vai autovadītājam vajadzēja apstāties un apbraukt ātrākos? Vai tas ir ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums vai vienkārši ceļu infrastruktūras un pacietības trūkums?
?Ko nosaka likums?
Lietuvas Ceļu satiksmes noteikumu 113. pants nosaka:
Vadītājam, kas brauc ievērojami lēnāk par atļauto braukšanas ātrumu (izņemot pagriezienus pa kreisi vai apgriešanos), jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc ātrāk par atļauto braukšanas ātrumu, turoties pēc iespējas tālāk pa labi. Lēni braucošu vai lielgabarīta transportlīdzekļu vadītājiem ir jāapstājas un, ja nepieciešams, jādod ceļš nākamajiem transportlīdzekļiem.
Teorētiski šis noteikums ir vienkāršs. Praksē tas ir sarežģīts – šauri ceļi, nepārtrauktas līnijas un drošu nomales joslu trūkums bieži apstāšanos apgrūtina vai padara bīstamu.
Reakcijas sociālajos plašsaziņas līdzekļos: viedokļu vētra
incidents ir izraisījis dažādas autovadītāju reakcijas:
„Ja ir rinda, ļaujiet viņiem pabraukt garām!– daži apgalvoja, ka lēnāk braucošā autovadītāja pienākums ir ļaut satiksmei izbraukt cauri.
„Kur viņam jābrauc?“– citi norādīja, ka nav drošu vietu, kur apstāties.
„Nepacietība ir īstā problēma“–; daži vainoja autovadītāju agresijas un neiecietības kultūru.
„Svarīga ir arī cilvēciskā pieklājība“ – komentētāji aicināja cilvēkus izrādīt sapratni, nevis tikai citēt likumu.
Infrastruktūras kļūdas: autovadītāji nonākuši starp noteikumiem un realitāti
Vairums lēni braucošu transportlīdzekļu vadītāju saskaras ar kopīgu problēmu – nav kur droši apstāties. Neraugoties uz likumā noteiktajām prasībām, šauros ceļos bez nomalēm vai apzīmētām stāvvietām to ievērot ir gandrīz neiespējami. Pat ja ir atpūtas vietas, tās var atrasties vairāku kilometru attālumā viena no otras.
.
Kāds automašīnu skaits veido "rindu"?
Precīzas juridiskas definīcijas nav, taču daudzi autovadītāji piekrīt, ka, ja rindā gaida 5-6 automašīnas, autovadītājam ir jāsāk meklēt droša vieta, kur tās apbraukt. Šajā gadījumā, kā ziņots, aiz vilcēja ar piekabi bija vairāk nekā 30 automašīnu, taču nekādas darbības netika veiktas.
Kultūra vai haoss? Tīmeklī valda emociju uzliesmojumi
Dejay, tiešsaistes debates nav palikušas civilizētas. Komentāru tēma ātri vien pārauga personīgos apvainojumos, seksistiskās piezīmēs un agresīvos apsmieklos. Tas izgaismo dziļāku problēmu – emocionālā nenobriešana un cieņas trūkums ir izplatītāki nekā juridiskā nezināšana
.„Protams, traktors nevar braukt ātrāk. Taču autovadītājs varētu vismaz apstāties, kad tas ir iespējams. Viņš taču nav vienīgais uz ceļa.
Izvilkumi un ieteikumi
Lemākiem transportlīdzekļiem būtu jāpieliek visas pūles, lai apbrauktu ātrākos transportlīdzekļus – kad tas ir droši.
Būtu jāuzlabo ceļu infrastruktūra, paredzot vairāk apstāšanās zonu un skaidrākas norādes
.
Vadītāju pacietība un cieņa ir ārkārtīgi svarīga – ne tikai likumi, bet arī attieksme nosaka satiksmes drošību.
Ko jūs domājat?
Vai traktoriem vienmēr vajadzētu apstāties neatkarīgi no drošības? Vai pietiek ar likumiem, vai arī mums vairāk jāpievēršas ceļu projektēšanai un empātijai? Dalieties savās domās komentāros!
